Premiazkotzat jo dituzte Lantz eta Oronoz-Mugaire arteko N-121-A errepideko obretarako desjabetzeak

Ekonomia garapenerako kontseilari Mikel Irujo, bere lehenengo bilkuran.

Eragindako ondasun eta eskubideak eskuratzeko 627.540,11 euroko gastua ezarri du gobernuak. NA-121-A errepidea 2+1 bihurtzeko hirugarren faseari dagokio erabakia.

Nafarroako Gobernuak, gaurko saioan, premiazkotzat jo du eragindako ondasun eta eskubideen nahitaezko desjabetzea, N-121-A errepidearen hirugarren zatiaren obrak 2+1 bide bihurtzeko. Jarduteko tarterik luzeena da, Lantz ingurutik N-121-B errepidea bitan banatu aurreko ingururaino, Oronoz-Mugaire parean. Lizitazioaren prezioa 15,3 milioikoa izango da.

Eragindako ondasun eta eskubideak eskuratzeko 627.540,11 euroko gastu zenbatetsia ezarri da, 2021erako gastuen aurrekontuari dagokiona. Neurri horrekin, Nafarroako Gobernuak errepide horren zabaltze lanak azkartu nahi ditu, eta hobekuntza lanak aste honetan bertan hasi dituzte.

N-121-A errepidea 2+1 bide bihurtzeko bultzada

N-121-A errepidea 2+1 bide bihurtzeko proiektuaren barruan sartzen da izapide hori. Azken helburua errepide horren bide-segurtasuna hobetzea da, eta 70 milioiko aurrekontua du guztira. Maria Txibite Nafarroako presidenteak joan den astelehenean ikusi zuen lehen zatiaren hasiera, Ezkabako tuneletatik Olaberainokoa, eta udazkenean amaitzea espero dute.

2+1 errepideak bi noranzkoko bideak dira eta hiru errei dituztela. Erdiko erreia aurreratzeko errei gisa erabiltzen da norabide batean edo bestean, txandaka, kilometro bat inguruko tarte erregularrekin eta zirkulazioaren kontrako noranzkoarekiko independenteak uneoro, modu eraginkorrean bananduta baitago gainditu ezin den mediana jarraitu baten bidez (oztopo fisikoarekin edo gabe). Horrelako bideetan, elkarguneetan bakarrik egin daitezke ezkerrerako birak.

2+1 tipologia nazioartean frogatutako irtenbidea da, eta honako abantaila hauek ditu: kontrako noranzkoan zirkulatzen duten aurreratzeen % 100 kentzen ditu, ibilbidearen batez besteko abiadurari kalterik egin gabe; aurrealdean talka egiteko arriskua nabarmen murrizten du, aurreratzeak garbi egiten baitira; eta ez du dei-efektu handirik sortzen zirkulazio astunarentzat, besteak beste.