N-121-A errepidea 2+1 bide bihurtzen hasi dira

Euskalerria Irratia 2021ko ots. 8a, 12:33

Ezkabako tuneletatik Olaberainoko tartea eginen dute lehenengo fasean. Udazkenean amaitzea espero dute.

N-121-A errepidea 2+1 bide bihurtzen hasi dira, segurtasuna eta funtzionaltasuna hobetzeko. Maria Txibite Nafarroako Presidenteak lehen zatiaren hasiera ikusi du gaur goizean, Ezkabako tuneletatik Olaberainokoa, eta udazkenean amaitzea espero dute. Lehen sektore horretako jarduketek 8,1 milioi euroko aurrekontua dute, Estatuko Aurrekontu Orokorretatik datozenak.

Presidentea Lurralde Kohesiorako kontseilari Bernardo Cirizarekin eta Espainiako Gobernuak Nafarroan duen ordezkari José Luis Arastirekin egon da bisitan, eta errepide horren bihurketaren xehetasunak ezagutu ditu. Errepideak 30 udalerri baino gehiago komunikatzen ditu, eta ezbehar-tasa handia du. Azpimarratzekoa da egunero 10.000 ibilgailu ibiltzen direla Iruñea-Behobia bidean, horietatik 2.800 astunak.

Lehen zati horretan hobekuntzak egiteko, hiru biribilgune berri eraiki beharko dira, errepide nazionalarekin lotzen diren bideekiko loturak bermatzeko eta bide-segurtasuna hobetzeko. Ezkabako kanpinaren eta Agirre Ostatuaren arteko bidegurutzean biribilgune bat eraikiko da, Orikainera sartzeko eta irteteko, eta NA-2552 errepidearekin zatitutako egungo biribilgunea kentzeko. Soraurenerako hegoaldeko eta iparraldeko sarbideak aldatu egingo dira, bi biribilgune berri jartzeko.

Lehen jarduketa hori egituratzean, zirkulazioari ahalik eta gutxien eragin zaio eragindako 5 kilometroetan. Ez da aurreikusten ez errepideko zirkulazioa moztea, ez eta galtzadaren desbideratze osoak egitea ere; hala ere, zirkulazio-abiadura orduko 60 kilometrora mugatuko da, eta, gainera, ordezko pasaguneak ezarriko dira obraren fase batzuetan, eta, orduan, abiadura 40 km/h-ra mugatu beharko da eremu zehatz horietan. Auto-ilarak sortzea aurreikusten da.

Nafarroako Gobernuak hainbat neurri hartu dituela azken urtean errepide horretan ezbehar-kopurua murrizteko. Hona hemen jarduera nagusiak: lerro bikoitz jarraitu bat pintatzea zirkulazioaren bi noranzkoak bereizteko; aurreratzeak noranzko bakarrera mugatzea hiru erreiko tarteetan; DGTk radar finkoak jartzea; poliziaren presentzia indartzea patruilatze proaktiboa eginez; eta birjartzea. Seinaleztapen horizontala eta zorua, 

 

EUSKALERRIA IRRATIAzale hori:

FM 98.3ko zein euskalerriairratia.eus webguneko edukiak musu truk entzun, irakur eta ikus ditzakezu.

Zuretzako eskari bat dugu: posible baduzu, lagun gaitzazu gero eta eduki gehiago eta hobeak sortzen, Iruñerriko euskaldun ororen eskura jartzeko.

Izan ere, zenbat eta komunitate handiagoa, orduan eta proiektu komunikatibo eraginkorragoa.


Bazkidetu zaitez!