Sakana zeharkatuko du AHTk Nafarroa Euskal Y-arekin lotzeko

Euskalerria Irratia 2018ko urt. 10a, 08:30

>74,8 kilometroko azpiegitura izanen da, 580 milioi euroko kostua luke (BEZa gehitu behar zaio horri) eta 5,8 kilometroko tunelak izanen ditu. 
>Iruñea-Gasteiz 30 minutuan eginen dela esan zuen Iñigo de la Serna Ministroak, Iruñea-Donostia ordu bete eta bi minutuan (Gasteiztik pasata) eta Iruñea-Bilbo 56 minutuan. 

Madrilek hartu du erabakia. Nafarroako AHTk Euskal Yarekin lotura Gasteiztik izanen du. Hainbat proposamen aztertu ditu Espainiako Sustapen Ministerioak, baina bi hartu ditu aintzat azkenean: "Ezkioko eta Gasteizko aukerak jo ditugu ontzat, beste guztiak egin ezinezkoak zirelako, ekonomikoki, teknikoki edota orografikoki", esan du Iñigo de la Sernak. Hortaz, egungo azpiegitura baliatzeko alternatiba oro baztertu du Madrilek, trenbidea bikoiztea edota hirugarren erraila jartzea,, eta plataforma berri bat eraikiko dute, behin betiko proiektua edozein dela ere.

Guztira, Iruñea eta Gasteiz AHT bidez lotzeko proiektuak 74 kilometroko luzera du, eta "600 milioi euro inguruko kostua", De la Sernak esan zuenez. Bidaia denbora hauek eman dituzte: Iruñea eta Gasteiz arteko bidaiak, 30 minutu; Iruñe eta Bilbo artekoak, 56 minutu; eta Iruñe eta Donostia artekoak, ordubete eta bi minutu.

Pozik erabakiarekin foru gobernua

Nafarroako Gobernuaren izenean, Manu Aierdi lehendakariordeak positibotzat jo du Madrilen iragarpena, "tren korridorea azpiegitura estrategikoa baita Nafarroarentzat". Nabarmendu du "bidaiariak eta salgaiak" garraiatzeko balioko duela azpiegitura horrek, eta akordio berri bat eskatu dio De la Sernari: "Ahalik eta hurbilena egon nahi dugu azpiegitura horren kudeaketatik, eta beharrezkotzat jotzen dugu itun berri bat sinatzea, 2010ekoa iraungita baitago". Ministroak, baina, ez du konpromisorik hartu nahi izan: "Ez da une egokia auzi hori berriz irekitzeko. Espainiako Gobernuaren asmoa da AHTaren zatiak zuzenean adjudikatzen segitzea".

Laukoaren baitan desadostasunak

EH Bildu, Podemos-Ahal Dugu eta Izquierda-Ezkerra taldeek uko egin zioten parte hartzeari Sustapen Ministroak deitutako ekitaldian, agerraldia ekitaldi propagandistikotzat jo baitzuten. Horren ordez, Tren Sozialaren Aldeko Plataformak antolatutako protestan izan ziren, Espainiako Gobernuko ordezkaritzaren kanpoaldean. Dozenaka lagun bildu ziren elkarretaratzera. Antolatzaileen izenean, Sustrai Erakuntzako kide Martin Zelaiak "inposiziotzat" jo zuen Espainiako Gobernuaren erabakia: "Egungo trenbidea hobetu liteke, hainbesteko kaltea eragin gabe".

EUSKALERRIA IRRATIAzale hori:

FM 98.3ko zein euskalerriairratia.eus webguneko edukiak musu truk entzun, irakur eta ikus ditzakezu.

Zuretzako eskari bat dugu: posible baduzu, lagun gaitzazu gero eta eduki gehiago eta hobeak sortzen, Iruñerriko euskaldun ororen eskura jartzeko.

Izan ere, zenbat eta komunitate handiagoa, orduan eta proiektu komunikatibo eraginkorragoa.


Bazkidetu zaitez!