Nafarroako Gobernuak foru administrazioaren eskumenekoak diren errepide bidezko bidaiarien hiriarteko garraio erregularreko zerbitzuak azken asteotan izandako “benetako eskariari” egokitu ditu.
Jaiegunetan hiriarteko garraio erregularreko zerbitzuak kenduko dira, osasun-zentroak xede dituzten zerbitzuak izan ezik. Erabilera handiena duten hiriarteko lineek joan-etorriko zerbitzu bakarra edo ohiko eskaintzaren %25 egingo dute.
Gainera, lanegunetan, une honetan bidaiari eskaririk ia ez duten lineek zerbitzua eskariaren arabera emango dute. Ibilbide horietan, orain arte, egunean sei joan-etorri baino gutxiago egiten ziren, ordutegi finkoarekin. Eskaera egiteko, bidaia baino 24 ordu lehenago jarri behar da harremanetan enpresarekin, zerbitzua erabiliko dela baieztatzeko. Zerbitzuaren enpresa emakidadunek udalei, autobus geltokiei eta euren webgunean jakinarazi beharko diete zein den jarraitu beharreko prozedura eta zerbitzua eskatzeko telefono zenbakia, Foru Gobernuak ohar batean azaldu duenez.
Zazpi eta hamar bidaia bitartean egiten ziren ibilbideetan (joan-etorria), berriz, ordutegi eta egutegi finkoetan, egunean bidaia oso bat mantenduko da (joan-etorria).
Autobus-geltokiei dagokienez, lehen aipatutako zerbitzuei erantzuteko ezinbestekoak diren jarduerak mantenduko dituzte.
Bidaiari kopuruaren beherakada, %95etik gorakoa
Hasiera batean, martxoaren 15ean, Nafarroako Gobernuak hiriarteko garraio publiko erregularreko zerbitzuen eskaintza %50 murriztu zuen alarma-egoeran, herritarren mugikortasuna murrizteko COVID-19ren aurkako borrokaren testuinguruan.
Egoeraren bilakaera eta bidaiari kopuruaren beherakada ikusita, martxoaren 18an, batez besteko berriak hartu ziren, zerbitzu horien eskaintza %75eraino murriztuz. Halaber, ezarri zen gutxienez joaneko espedizio bat eta itzulerako beste bat egin behar zirela kontzesio bakoitzean. Gainera, erabiltzaileak ahalik eta gehien bereizteko asmoz, ezarri zen ibilgailuen okupazioak ezin zuela plaza guztien %25 gainditu.
Enpresa emakidadunek emandako datuen arabera, konfinamenduko lehen astean batez beste %80 baino gehiago jaitsi ziren erabiltzaileak; zerbitzuen murrizketa berriekin, berriz, bidaiarien jaitsiera %95 baino gehiagora murriztu da, baita egunero autobusek zerbitzu hutsak egiten dituzten kasuekin ere.