Honetaz gain azterlan honetan ikusi dute ikasle euskaldun eta erdaldunen jokamoldea ez dela berdina derrigorrezko bigarren hezkuntza bukatutakoan. Lanbide Heziketan euskarazko esakintza handiagoa izanen balitz, ikasle euskaldun gehiagok ikasketa horietara joko luke, letretako batxillergoa egin ordez.
Bestalde magisteritza grauan, desberdintasun bat topatu dute karrera ingelesez ikasten dutenak eta gainerakoen artean: nazioarteko programan ikasten dutenek garrantzia gehiago ematen diotela hizkuntzari matematikari baino. Hala eta guztiz ere, ez dute beste ikasleek baino nota hoberik ateratzen inglesean , beraz, PAI eredu hori irakaslez hornitzeko saiakera horretan, ingeles ezagutza ez da handitzen eta matematika galtzaile ateratzen da.
Ikerlan honen datu eta gogoeta guztiak eramanen dituzte urrian Oporton eginen den hezkuntzaren inguruko nazioarteko kongresu batera.