Nafarroako Gobernuaren zaintzapean dauden eta bakarrik dauden 283 adingabe migratzaileetatik 132k parte hartu dute Gizarte Eskubideen Departamentuko Familia eta Adingabeen Zuzendariordetzak sustatutako alfabetatze programa baten lehen fasean, La Caixa Fundazioaren eta Nafarroako Kutxa Fundazioaren laguntzarekin.
Prestakuntza Tuteran, Martzillan, Iruñean eta Altsasun egin dute otsailean, martxoan eta apirilean, eta beste bi hilabetez iraungo du, ekainaren amaierara arte. Lantxotegi Elkarteak kudeatu du adingabe horien prestakuntza, zortzi taldetan banatuta. Alfabetatzea elkarte horretako irakasleek eman dute, Asociación Navarra Nuevo Futuro, Asociación Navarra Sin Fronteras, Fundación Ilundain Haritz Berri eta ZAKAN elkarteetako hezitzaileekin elkarlanean, eta elkarrekin eratu dute ikasgelako hezkuntza taldea. Jarduera honen helburua da “jasotzen dituen gizartean garatzeko eta egokitzeko elementu bat gehiago izatea”.
Nafarroako Gobernuak jakitera eman duenez, alfabetatze programa espainieraren hizkuntza gaitasunak lortzeko diseinatuta dago, bai eta “gaitasun pertsonal eta sozialak lantzeaz” ere, gizartean “integrazio egokia” lortzeko oinarri gisa.
Gizarte Eskubideetako Sailak nabarmendu du gazteek jardueretan “parte hartze, motibazio eta asistentzia handia” izan dutela. Ikasleengan ikusitako beste alderdi positibo batzuk dira “errutinak, ordutegiak eta trebetasunak eskuratzea emozioak maneiatzean eta balioak ikastea, hala nola errespetua, lankidetza eta konfiantza, bai adingabeen artean, bai hezkuntza taldearekin”. Esperientziaren alde onak ikusita, bigarren fase batekin osatuko dute, eta ekainaren amaierara arte iraungo du.
COVID-19ren krisiari egokitua
Beste hainbat jardueratan gertatu den bezala, martxoaren erdialdetik aurrera, mugikortasun murrizketek eta aurrez aurreko klaseen eteteak ere eragina izan dute programa honetan.
Gobernuak jakitera eman duenez, egoera berri horretara egokitzeko, programa indibidualizatu bat eskaintzen ari dira, tutoretza telematikoen, hezkuntza plataformen (egun osoan eskuragarri daudenak, baita mugikorretik ere) eta beste tresna digital batzuen bidez. Osagarri gisa, astero material fisikoa ematen diete eguneroko lana egin ahal izateko.
Prestakuntza emateko moduaren moldaketez gain, adingabeen laguntzan eta zaintzan sakondu behar izan dela nabarmendu dute. “Inorentzat erraza ez den testuinguru batean, haur horien kasuan, adingabeak izateaz gain, beren maiteekin ez egotea eta beren jatorrizko lekuetatik urrun egotea ere kontuan hartzen da, eta horrek ahulezia handiko egoeran jartzen ditu”, gobernuak adierazi duenez. Hori dela eta, programak “arreta berezia” jarri nahi izan du zaintza lanetan, itxialdi egoeraren ondorioz sor daitezkeen estres eta antsietate egoerak identifikatu eta prebenitzeko.
Erantzuteko, izena emanda egon behar duzu eta horretarako baimenak eduki behar dituzu. Sartu komunitatera!