Akordio programatikoaren 22. artikuluak eskubide hori jaso duela azpimarratu dute, gaur goizean Hezkuntza Departamentuaren aurrean egindako agerraldian.
“LHko hezkuntza-eskaintza aztertzea eta aldatzea eta euskarazko hezkuntza-eskaintza handitzea, lurralde-egituraketa kontuan izanik; LH publikoa sustatzea, gizartearen beharrei erantzuteko, tokiko garapen-agentziekin, inguruko enpresekin, unibertsitatearekin eta hezkuntza-komunitatearekin elkarlanean; pixkanaka, inbertsioak egitea, instalazio eta makina egokiak eskuratzeko; eta egungo sistema (LH duala) sakonki aztertzearen alde egitea,prestakuntza eta laneratzea duinak izatearen ikuspegitik.” Horra testuak dioena.
Lanbide Heziketa "publikoa eta kalitatezkoaren alde", euskaraz dagoen eskaerak "erantzun positiboa" jaso behar duela aldarrikatu dute. Horregatik, euskarazko eskaera neurtzea "lehen pausoa" litzatekeela nabarmendu dute.
Behin neurketa eginda, "erantzun positiboak" gauzatzea aurreikusi dute. Era berean, gobernua osatzen duten lau alderdiekin bilerak galdegin dituzte, bakoitzaren "konpromisoa" jakin eta aukerak "aztertzeko"
Instantzia aurkeztu dute gaur euskaraz dioen leihatilatxoa Lanbide Heziketako aurrematrikulazio paperetan azal dadin.