Greenpeacek Iruñeko Aita Moret kalearen berrirekiera salatu du

Jasangarritasunean emandako aurrerapausoen kontrako neurria dela dio talde ekologistak. Konpromezu handiagoa eskatu dio Iruñeko Udalari arlo horretan.

Greenpeaceko ordezkariek bilera bat izan zuten atzo Iruñeko udaletxean Enrique Maya alkatearekin eta Fermin Alonso Proiektu Estrategikoen, Mugikortasunaren eta Iraunkortasunaren zinegotziarekin. Neopolitan kanpainaren barruan erakunde ekologistak hiriei aurkezten dizkien eskariak aztertzeko eta datorren legegintzaldiari begira udalek mugikortasunari buruz dituzten planak bertatik bertara ezagutzeko bildu dira. Orain arte, Iruñeko aurreko gobernu taldeak hainbat neurri hartu zituen Greenpeacek eskatutako mugikortasunean, hala nola hiriko etorbide nagusiak birmoldatzea edo Hiri 30 bihurtzea. Gainera, erakunde ekologistak hainbat neurri eskatzen dizkio Nafarroako hiriari: kutsaduraren aurka borrokatzeko, autobusaren erabilera bultzatzeko, oinezkoaren mesedetan autoari eskainitako espazioa murrizteko eta trafikotik askatzeko neurriak sustatzeko.

"Zentzu horretan, kezkatzeko modukoak dira zenbait kaleren irekiera ibilgailuen trafikoari, hala nola Aita Moret kalea, mugikortasun iraunkorrerako beharrezkoak diren aurrerapenekin kontraesanean baitaude", esan dute ekologistek, eta gaineratu dute "ez dirudiela estrategia global bati erantzuten diotenik". Greenpeacek "hiri 30eko ordenantzarekin batera trafikoa baretzeko disuasio-neurri eraginkorrak hartzeko beharra" adierazi zuen, "Txirrindularien eta oinezkoen segurtasuna areagotzeko beharrezkoak direnak".

Greenpeacek azaldu zuenez, "Modu positiboan hartu zituen Udalaren planak, eta hirian ikusgai dauden aldaketak gauzatzea espero du". Lorea Flores Greenpeacek Nafarroan duen koordinatzailearen ustez, "Hiriek badakite ibilgailu partikularra oso modu ez-eraginkorra dela hiri-inguruneetan, eta horregatik, kaleak berriz diseinatu behar dira, oinezkoa bere egunerokoan lehenetsiz, eta ez bakarrik erreklamo turistiko edo komertzial gisa". Greenpeacek, Iruñean duen tokiko taldearen bidez, etengabeko harremana izateko aukera eskaini zion bere buruari, hiriak modu teknikoan aurkezten dituen arazoei heltzeko.

Greenpeacek gogorarazi zuenez, joan den maiatzean, Iruñeko mugikortasunak suspensoa jaso zuen erakundeak egindako Hirien Rankingean, Nafarroako hiriburua bederatzigarren postuan jartzen baitzuen estatu mailan. "Oinezkoen mugikortasuna nagusi den arren, Iruñea autoaren erabileraren gorakada kezkagarria da, modu jasangarrien kaltetan", adierazi zuten. Iruñean, aldiz, garraio publikoa gutxi erabiltzen da (% 12), hiri txikietan ohikoa baita, handietan baino gehiago. Testuinguru horretan, hiriarteko mugikortasunean autoaren erabilera zuzentzea da erronketako bat, garraio publikoan loturak hobetuz, zehaztu zutenez.