Steilas eta ELA sindikatuek "teledozentzia arautzeko benetako negoziazio prozesua martxan jartzeko" eskatu diote Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuari, "pandemia garai honetarako bakarrik".
Era berean, Steilasek eta ELAk sailari eskatu diote "arreta telematikoaren baldintzak negozia ditzala" eta "irakasle gehiago kontrata ditzala ikasle konfinatuak artatzeko; izan ere, irakaskuntza hibridoak are lan-gainkarga handiagoa sortzen du Covid-19ren pandemiaren aurreko inbertsio faltaren ondorioz estres handia jasaten ari den irakasle batengan".
Gainera, software librean oinarritutako plataforma telematiko "propioa eta publikoa" martxan jartzeko eskatu diote sindikatuek Hezkuntza Sailari. "Plataforma horiek dagoeneko badaude beste autonomia erkidego batzuetan eta estatu garatuetan", nabarmendu dute.
Steilasen eta ELAren ustez, irakasleak ere prestatu beharko lirateke "plataforma hori eta plataforma horretarako berariaz garatutako aplikazioak erabiltzeko". Gainera, "zentro guztiei teledozentzia garatzeko azpiegitura teknologiko egokia ematea" proposatu dute, "software librea erabiltzen duten gailu elektronikoekin".
Bi sindikatuetako ordezkariek prentsaurrekoa eskaini dute ostiral honetan, "martxoko konfinamendua bat-batean eta prest egon gabe etorri zitzaigun". "Egun batetik bestera teledozentzian aritu behar izan genuen. Hasieran ez zen erraza izan, aurrez aurreko irakaskuntzan erraz egiten dena zaila bihurtzen baita telematikan ", azaldu dute.
Horren harira, "irakasleek euren kabuz murgildu behar izan zuten, lan-ordutegitik kanpo eta azpiegitura teknologikoekin", eta "ordutegiak sarritan zabaldu ziren, inolako mugarik gabe".