2020-2021 ikasturterako lau agertoki aurreikusi ditu gobernuak

Euskalerria Irratia 2020ko eka. 23a, 14:17

Ikastetxeak gune blokeagarrien bidez antolatuko dira, eta, hartara, ikasleak eremutan banatu ahal izango dira beren kide eta irakasleekin geletan lan egiteko.

Carlos Gimeno Hezkuntza kontseilariak 2020-2021 ikasturterako Kontingentzia Planaren berri eman du gaur. Plan horrek lau egoera posible aurreikusten ditu, "COVID-19ren ezusteko bilakaeraren aurrean". Ikastetxe bakoitzak gune blokeagarriak izango ditu, ikasleei zonak antolatzeko aukera emango dietenak, betiere irakasle-talde berarekin lan egin dezaten.

Lehen agertokian, normaltasun berria deiturikoan, irakaskuntza-jarduera presentziala bermatzen da etapa eta ikasturte guztietan; bigarren agertokian, koronabirusaren agerraldi bat gerta daitekeenean, ikasleak etapa eta mailaren arabera artatzeko modu desberdinak aurreikusten dira; hirugarren agertokian, agerraldiaren larritasuna dela-eta aurrez aurrekoa ez den jarduera indartu behar den aukera aztertzen da; eta azkenik, eta zentro guztiak ixtea aurreikusten da laugarrenean. 

Hezkuntza komunitateak jasotako ekarpenen ondoren Departamentuak prestatu duen dokumentua Nafarroako hezkuntza eragile guztiei helarazi diete dagoeneko, ikastetxeei barne, "haien kudeaketa eta plangintza errazteko", Gimenok nabarmendu duenez. 2020-2021 ikasturterako plan hori ikastetxeen kontingentzia-plan batekin osatuko da, eta plan hori ezartzeko behar diren datuak emango dizkiote sailari, irailean eskolei berrekin aurretik.

Agertokiak

  1. egoera: "normaltasun berria". Ikasle guztien aurrez aurreko irakaskuntza bermatzen da, eta ikastetxeetako ohiko lanaldiari eusten zaio, garraioa eta jangela barne.
    • Talde egonkorrak finkatuko dira Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan, eta ikastetxe bakoitzarekin aztertuko dira aukera ezberdinak, 1,5 metroko distantziari eutsi ezin bazaio.
    • Gainerako hezkuntza-etapetan, pertsonarteko gutxieneko distantzia errespetatuz zehaztuko dira taldeak.
    • Pertsonako gutxieneko azalera 2,25 m2 izango da.
    • Ikastetxeak aukera dezake ikasgelan maskarak erabiltzea, taldeak mugatzea ikastetxe berean soberakinak online erabiliz, edo goizeko eta arratsaldeko txandak ezartzea.
    • Talde egonkorrak espezialitate guztietan mantenduko dira, bereizteko bitarteko fisikoekin.
  2. egoera: agerraldi bat gertatu bada. Irakaskuntza presentziala maila guztietan mantentzen da, lanaldi jarraitua ikastetxe guztietan ezartzen da, garraioa %100ean mantentzen da, baina jantokia kentzen da. Sektore eta bizikidetza-talde egonkorren blokeoa indartuko da, eta hainbat taldetako ikasleak nahasten diren espezialitateak kenduko dira.
  3. egoera: agerraldia larria bada. haur eta Lehen Hezkuntzan irakaskuntza presentziala mantentzen da; gainerako etapetan, etxean online modalitatearekin konbinatzen da. Ikasgeletako irakaskuntzan espezialisten sarrera kentzen da eta espazioak birkokatzen dira.
  4. egoera: itxialdia. Ikastetxe guztiak ixten dira eta maila bakoitzari egokitutako online irakaskuntza eskaintzen da.

Jantoki-zerbitzuari dagokionez, 2., 3. eta 4. egoeretan kendu egin da zerbitzua. Hala ere, jangelako laguntza jasotzeko eskubidea aitortua duten eta etxebizitza ikastetxearen herrian duten familia ekonomikoki behartsuek menua ikastetxean jaso ahal izango dute. Zentroaren kokalekua ez den beste udalerri batean bizi direnei, berriz, bonu edo elikadura-txartel bat emango zaie.

Blokeka antolatzea eta maskarak erabiltzea

Kontingentzia-planaren helburu nagusia enplegatuaren eta ikasleen segurtasuna eta osasuna bermatzea da. Horretarako, blokeatzeko moduko sektore-sistema batean oinarritzen da, pertsonak eta okupatzen duten espazioa zonakatzeko aukera ematen duena, gerta litekeen agerraldi baten aurrean, eragindako sektore osoa isolatu ahal izateko eta gainerakoek zaintza eta alerta estuko sistema baten pean funtzionatzen jarraitu ahal izateko.

Perimetratutako eremu horiek ikastetxeko gainerako eremuetatik isolatuta gera daitezke agerraldi bat agertzen denean, eta ikasle-klase batek edo batzuek eta irakasleek (ikasturteka, mailaka eta etapaka taldeka bil daitezke, ikastetxearen dimentsioaren eta espazioen arabera) eta pertsona horiek erabiltzen dituzten ikasgelak, igarobideak, komunak, jolasguneak, jantokiak, kiroldegiak eta abar.

Haur Hezkuntzaren eta Lehen Hezkuntzaren kasuan, gainera, talde egonkorrak zehazten dira, ikasleek beti pertsona eta irakasle-talde berberekin lan egin dezaten, ikastetxeko gainerako taldeetatik ia isolatuta egon daitezen. Talde horietan, gela barruko mugimendua librea izango da, 1,5 metroko segurtasun-tarteari eutsi beharrik gabe eta maskarak erabili beharrik gabe.

Gune horietan guztietan garbitasun- eta higiene-neurriak indartzen dira, eta maskarak erabiltzeko jarraibideak markatzen dira, osasun-agintarien jarraibideak errespetatuz. Horrela, maskarak erabiltzea ez da beharrezkoa izango Haur Hezkuntzako ikasleen artean; Lehen Hezkuntzan, talde egonkorrean geratuz gero, ez dute erabili beharko, bai, ordea, taldetik kanpo eta pertsonarteko distantzia 1,5 metrokoa denean. Gainerako hezkuntza-etapetan maskara nahitaez erabili beharko da finkatutako distantzia mantendu ezin denean; beren mahaietan eserita dauden bitartean eta 1,5 metrora, maskara erabiltzeari utzi ahal izango diote. Irakasleei dagokienez, maskara erabiltzea borondatezkoa izango da talde egonkorrarekin dagoenean, eta derrigorrezkoa segurtasun tartea bermatzen ez denean.

Ikastetxe bakoitzak maskara kirurgikoak izango ditu, norbaitek sintomak hasten baditu, eta maskara higienikoak irakasleentzat eta behar duten ikasleentzat.

Eskola-garraioaren kasuan, 6 urtetik beherako ikasle guztiek maskara jarrita bidaiatu beharko dute. 

EUSKALERRIA IRRATIAzale hori:

FM 98.3ko zein euskalerriairratia.eus webguneko edukiak musu truk entzun, irakur eta ikus ditzakezu.

Zuretzako eskari bat dugu: posible baduzu, lagun gaitzazu gero eta eduki gehiago eta hobeak sortzen, Iruñerriko euskaldun ororen eskura jartzeko.

Izan ere, zenbat eta komunitate handiagoa, orduan eta proiektu komunikatibo eraginkorragoa.


Bazkidetu zaitez!