Gobernu bileraren osteko prentsaurrekoan, Carlos Gimeno Foru Gobernuko Hezkuntza kontseilariak esan du ikastetxeetara bidalitako jarraibideek "maila ezberdinetarako irtenbide ezberdinak eskainiko dituen eszenatoki berri bat adostea" bilatzen dutela. "Estatuko oinarrizko araudian kokatzen diren jarraibideak dira", esan du. "Malgutasuna bultzatzen dute, eszenatoki berri bat, esparru bat eta berme pedagogiko bat helarazten dute, irakasleek curriculumaren autonomia errespetatuz erabakiak har ditzaten", adierazi du.
Kontseilariak esan duenez, "irakasle taldeak baino hoberik ez dago ikasleen irakaskuntza prozesuei buruzko erabakiak hartzeko". "Hezkuntzako gomendioak funtsezkoak dira, sustatzaileak, ohikoak ez diren beste aukera batzuk, salbuespenezkoak, baloratu nahi dituztenak", azaldu du, eta "kontsigna horiek ikastetxeei eta irakasleei lege-esparruaren barruan irtenbideak eman nahi dizkiete", gaineratu du.
Gimenoren hitzetan, "epidemiak arreta jarri du hezkuntza sistemak izan behar duen malgutasun egoki gisa hartu genuen gertakari batean". "Ikastetxeak denboralea ahalik eta modurik profesionalenean atzematen ari dira", esan du, eta "berdintasunean eta aurreikus daitekeen arrakala sozialean" jarri behar dela arreta gaineratu du.
Ikasturte honetan ikasgeletara itzultzeari buruz, sailburuak esan du "Osasun publikoko eta epidemiologikoko irizpideen arabera" erabakiko dutela eta, beraz, orain ezin dela gehiago zehaztu. "Jarraibideetan aurrez aurreko modalitatea aurreikusten da eta hezkuntza jarduera presentzialak egotea ere kontuan hartzen da, jarraibideek bi eszenatokiak uztartzen dituzte", adierazi du.
Foru-aginduak aldatuko dituzte
Kontseilariak azaldu duenez, hainbat ebaluazio agindu aldatuko dituzte, Lehen Hezkuntzakoak eta Lanbide Heziketakoak.
Curriculumari dagokionez, Gimenok azaldu du irakasleek "errefortzu, errekuperazio eta errepaso jarduerak" egingo dituztela, eta, hala badagokio, "aurreko ikaskuntzak edo ikasle guztientzat edo batzuentzat beharrezkoak direnak" zabalduko dituztela. "Programazio didaktikoak berrikusi behar dira", azaldu du, programazioak bereziki etapa amaierako ikastaroetan malgutuko direla adierazteko.
Ebaluazioari dagokionez, "irakasleek ebaluazio-sistema egokituko dute ikasleek ikasturtea gal ez dezaten eta beren prestakuntzan aurrera egin ahal izan dezaten, ikasle ahulenen egoera kontuan hartuta", esan du.
Gimenok iragarri du, gainera, amaierako ebaluazioak ikasturte osoko ebaluazioak kontuan hartuko dituela, "behar bezala definitutako gaitasunen garapen-maila baloratuz, eta ikasleen azken emaitzak ez direla inola ere kaltetuko metodologia-aldaketaren zailtasunengatik". Amaierako kalifikazioa ikasleen lehen bi ebaluazioetako emaitzetan oinarrituko da, "hirugarren hiruhilekoan egindako lanaren balorazioarekin gorantz haztatuz".
Maila eta etapa guztietan mailaz igotzea arau orokorra izango dela adierazi du Gimenok, "ikasturtea errepikatzea salbuespen gisa hartuko da, irakasle-taldeak elkarrekin proposatuta". Berritasun gisa, errepikapen oro Ikuskaritzari jakinaraziko zaio.
Adierazi duenez, titulazioa "ohiko praktika izango da" etapa guztietarako, eta "titulaziorik eza salbuespenezko egoeretarako gordeko da, irakasle-taldeak proposatuta, eta Hezkuntzako Ikuskaritza Zerbitzuari ere jakinaraziko zaio".