ELAk "krisiaren eragina murrizteko beharrezkoak diren giza baliabideak eta baliabide teknikoak" bideratzeko eskatu dio Hezkuntzari

ELA sindikatuaren Hezkuntzari buruzko agrreladi bat (Artxiboko irudia)

ELAk Nafarroako Gobernuari eskatu dio "beharrezkoak diren giza baliabideak eta baliabide teknikoak modu integralean hezkuntzarako, egungo krisiak ikasle eta irakasleengan duen eragina murrizteko", eta "premiazkotzat" jo du "hezkuntza, familia eta digitalaren arteko arrakala" zuzentzea.

Sindikatuak ohar batean azaldu duenez, astelehen honetako mahai sektorialean "familia edo teknologia arazoak dituzten eta eskolak etxetik jarraitu ezin dituzten ikasleen kopurua" zehazteko eskatu du, eta "gero eta gehiago zabaltzen ari den hezkuntza arrakala hori zuzentzeko neurri zehatzak eta epeak" zeintzuk diren galdetu du.

Irakasleei dagokienez, ELAk kritikatu du ordezkapenak "ez direla normaltasunez egiten ari, inoiz baino beharrezkoagoak direnean". Horren esanetan, "horrek ikasleen hezkuntzarako eskubidea urratzen du, etxetik lan egiten duten irakasleei min handia egiten die ordezkatu ez dituzten kideen zereginak hartu behar dituztelako eta behin-behineko langileei kalte handiagoa egiten die".

Era berean, sindikatuak zalantzan jarri du Hezkuntza Departamentuak "ekainean datorren ikasturteko plantilla eta esleipenak ezer gertatu ez balitz bezala diseinatuko dituela jakinarazi izana", eta irakasleen errefortzuak "ikasturtearen hasieran" egingo direla, ikastetxe bakoitzaren premiaren eta baliabide ekonomikoen arabera, baina inola ere ez ikasturte osoari helduta ".

"Ratioak murrizteko eta langile kopurua handitzeko neurri estrukturalik ez da proposatzen, eta horrek osasun baldintza egokiak eta ikasleei arreta hobea emango lieke, gure hezkuntza sistema kaltetua konpontzeko", kritikatu du.

Azkenik, ELAk defendatu duenez, "curriculumaren plangintzari heldu behar zaio eta ikasturte honetako mailaz igotzeko eta ebaluatzeko irizpideak ezarri behar dira, baita DBHko 4. mailako, Batxilergoko 2. mailako, LHko 2. mailako eta goi-mailako arte-irakaskuntzen azken mailetako ikasleentzat ere". "Ikasturte honetan eta hurrengoan curriculuma berrantolatzea ezinbestekoa da gertatzen ari diren desberdintasunak zuzentzeko", gaineratu du.