Kontrol horiek hainbat kanpainatan egiten dira urtean zehar, herritarren, oro har, eta ibilgailuak gidatzen dituzten pertsonen jarrera aldatzeko aukera ematen duten faktoreetako bat baitira, batez ere, alkoholaren edo beste droga baten zero tasarekin soilik gidatzeari baldintzarik onenetan aurre egin dakiokeela barneratzeko. Gainera, errepideetako kontrolak areagotzeak berekin dakar biktimadun istripuen kopurua murriztea.
Bide Segurtasuneko Nafarroako Estrategia osatzen duten ekimenetako bat da, eta, haren hamahiru adierazleetako bat den aldetik, ausazko prebentzio-kontroletan alkoholemiagatiko positiboen kopurua% 1etik% 1era jaisteko beharra ezartzen du.
Alkoholak heriotzak eragiten ditu errepidean
Dakigunez, Europan errepidean gertatzen diren lau heriotzatik bat alkoholarekin lotuta dago, Bide Segurtasunerako Europako Behatokiaren (ERSO) datuen arabera.
Alkoholaren, drogen eta zenbait botikaren efektuak aztertuta daude gidatzean, eta jakin badakigu erreakzio-denborak gora egiten duela, abiadura-pertzepzioa gutxiesten dela eta koordinazio-arazoak sortzen direla 0,3tik 0,5 g/l-ra bitarteko tasekin; distantziaren pertzepzio okerragoa, ikusmen-arazoak, 0,5etik 0,8ra bitarteko tasekin; pertzepzio-, arreta- eta koordinazio-arazo larriak eta logura areagotzea, 0,8ko tasekin. Eta pertzepzio-, arreta-, kontrol- eta koordinazio-arazo larriak, tasa 1,5 eta 2,5 gramo artekoa denean
Gainera, bide-segurtasunaren aurka egindako hiru delituetatik bik nolabaiteko lotura dute alkohola edatearekin.