Exekutiboak adierazi duenez, lege-proiektuaren helburu nagusia “araudia sortu diren eszenatoki berrietara eguneratzea eta interpretazio-gaiak konpontzea da”.
Proiektuak dituen berrikuntza gehienak teknikoak dira, baina aldaketa batzuk ere aipagarriak dira. PFEZaren arloan, Nafarroako Gobernuak zerga-oinarri orokorrari aplikatu beharreko PFEZaren tarifaren deflaktazioa planteatzen du. Horrela izango litzateke 2020ko urtarrilaren 1etik aurrerako ondorioekin.
Neurri horren bidez, inflazioan jatorria duen eta, beraz, erosteko ahalmena handitzen ez duen errentaren igoerak zergadunaren tributazioa handitzea ekidin nahi da.
Gainera, nabarmentzekoa da birgaitze babestuko obrak salbuetsita geratuko liratekeela jasotzen duen neurria, errenta-mugarik gabe; ordaintzailea edozein izanda ere, eta diferentziarik gabe, partikularrak edo bizilagunen komunitateak badira.
PFEZaren atal honetan ere, badira lege-proiektuan jasotako beste kontu batzuk, hala nola ibilgailu elektrikoetan edo hibrido entxufagarrietan inbertitzeagatiko kenkarian proposatutako aldaketak. Kenkari honen mugei buruz sortutako zalantzen aurrean, kenkari-oinarriaren mugak ibilgailu bakoitzeko balio duela argitu nahi da, ez subjektu pasibo bakoitzeko.
Gainera, kenkaria erabiltzean nolabaiteko azpikeria ikusi ondoren, batez ere bizikleta elektrikoen esparruan, izan ere, kenkaria negozioa egiteko baliatzen ari baitzen, kenkaria aplikatu ahal izateko ibilgailuen kopurua mugatu zen, eta 4 urteko epea ezarri zen ibilgailu mota beragatik berriro kendu ahal izateko, salbu eta kenkaria galduz gero (lapurreta edo erabateko ezbeharra).
Sozietateen gaineko Zergaren Legea aldatzeko proposamenei dagokienez, kontuan hartzen da babesletza-jardueretatik eratorritako publizitate-gastuengatiko kenkariaren erregulazioa. Horrela izango litzateke 2020ko urtarrilaren 1etik aurrera hasten diren zergaldietarako.
Ezartzen da ezingo dela kenkaria aplikatu babesletza-kontratuak jokoa, apustuak edo joko-operadoreak iragartzen dituenean. Kontzeptu horiek interpretatzeko, Jokoa Arautzeko maiatzaren 27ko 13/2011 Legean ezarritakoari jarraituko zaio. Jokoa eta apustuak bultzatzen dituen publizitate mota hori fiskalki ez sustatzea da helburua.
Gainera, I+G+B arloko enpresa-unitateei zerga-onurak sartzea jasotzen du lege-proiektuak. Unitate horiek ikerketaren eta garapenaren aurrerabidean lagun dezaketen eragileetako bat dira. Horrez gain, "Berrikuntza eta teknologia zentroen" ordez "Teknologia-zentroen" erabilera erabiltzen da.
Beste alde batetik, eta Zergei buruzko Foru Lege Orokorrarekin lotutako gaien barruan, neurri bat jasotzen da foru lege honek indarra hartzen duenetik aurrera aurkezten diren aitorpen- likidazioetarako edo autolikidazioetarako.
Araudia aldatzeak esan nahi du, alde batetik, tasa txikiagoa aplikatuko dela aitorpen-likidazioak edo garaiz kanpoko autolikidazioak aurkezteagatiko errekarguetarako, aurkezteko eta ordaintzeko borondatezko epea amaitu eta hurrengo hilabetearen barruan. Horrenbestez, edozein arrazoi dela medio aitorpena epearen barruan aurkeztu ezin izan dutenek lehenbailehen aurkezteko pizgarria jaso dezaten saiatzen gara, hiru hilabete igaro arte itxaron gabe.
Gainera, gure inguruko legedien ildotik,% 20tik% 15era murriztu da aitorpenak aurkezteagatiko errekargua.