Maiak karga proba enkargatu dio Ingeniarien Elkargoari, Labriteko pasabidearen “egiazko egoera” ezagutzeko

Euskalerria Irratia 2019ko aza. 4a, 13:02
  • Lanak azaroan egitea aurreikusita dago, eta datuak urtarrilean eskaintzea
  • Azterketen eta irizpenaren kostua 50.000 eurokoa izanen da
  • 70 kiloko hiru pertsona oinez igarotzearekin gauza asko argituko ei dituzte

Nafarroako Bide, Ubide eta Portuetako Ingeniarien Elkargoa arduratuko da ikuskapenak, saiakuntzak eta probak egiteaz, besteak beste karga-probak, Labriteko pasabidearen egituraren gainean, haren egoera "erreala" ezagutzeko.

Hala jakinarazi du astelehen honetan Enrique Maia Iruñeko alkateak prentsaurrekoan, eta nabarmendu du neurri horrekin udal gobernu taldeak "fitxa mugitzen" duela, "pasabidea berriz irekitzen has dadin".

"Pisu ertaineko (70 kilo) hiru pertsona oinez igarotzearekin gauza asko ezagutuko dira azpiegitura hori benetan funtzionatzen ari den moduari buruz", betiere Maiak esan duenez.

Maiak Joaquin Salanueva Bideetako Ingeniarien Elkargoko dekanoarekin batera egin du agerraldia, eta gogorarazi du Navarra Sumako hauteskunde programan "Labriteko pasabidearen konponketa eta irekiera" jasotzen dela, eta, horretarako, beharrezkoa dela "hainbat lan egitea" eta "beti eskatzen genuen zama froga".

Alkateak gogorarazi du pasabideari buruzko espedientea egoitza judizialean dagoela, eta nabarmendu du udal gobernuak azpiegitura horren gainean duen "helburua bikoitza" dela; batetik, pasabidea berriro irekitzea, eta, bestetik, "udal kutxei euro bakar bat ere ez kostatzea".

"Erantzukizun eta txosten kontrajarriak daude espedientean, eta, beraz, hasiko den karga frogarekin ziurtasuna izan nahi dugu pasabideari gertatzen zaionaz, zeintzuk diren hura indartzeko eta konpontzeko eta betearazteko har daitezkeen neurriak", azaldu du.

Maiak adierazitakoaren arabera, proba hori "bermeekin" egiteko modurik onena Bide, Ubide eta Portuetako Ingeniarien Elkargoa arduratzea da, eta azaroan ekingo dio lanari. Probak eta ondorengo txostenak 90 eguneko epean amaituta egon beharko dute, beraz, baliteke 2020ko urtarrilean egitea, eta 50.000 euro inguruko kostua izango du (BEZa barne).

Bestalde, Joaquin Salanueva Bideetako Ingeniarien Elkargoko dekanoak zehaztu ditu pasabidean egingo diren lanak, "Benetako frogetan oinarritutako gauza oso zehatzak esanez argia botatzea" helburu dutenak.

Zehazki, pasabidea ikuskatuz eta egiturazko datuak hartuz hasiko da egingo den lana, hiru entsegu eginda. Bat karga proba dinamikoa izango da, egituraren benetako bibrazio maiztasunak lortuz.

Salanuevak azaldu duenez, karga proba dinamiko baten aldeko hautua egin da estatikoa izan beharrean (pisua jarriz); izan ere, "hemen oso serio zalantzan jartzen ari garenez egituraren ahalmena, pentsatu da ez zela komeni egituraren hondamendia eragin dezaketen gauzak egitea".

Adierazi duenez, bi proben arteko aldea "hain da handia", ezen "pasabide horretako proba dinamiko bat egiteko nahikoa da pisu ertaineko hiru pertsona (70 kilo) pasatzea haren gainean ". "Hiru lagunekin gauza asko ezagutuko da azpiegitura hori benetan funtzionatzen ari den moduari buruz. Egin behar duguna da egitura hori kitzikatu, bibrazio egoera bat adieraz dezan ", adierazi du Ingeniarien Elkargoko dekanoak.

Pasabidean egingo den bigarren entsegua xaflen eta egiturazko elementuen benetako tentsioa zehaztea izango da, 'Hole-Drillig' teknikaren bidez (4 proba). Azkenik, korapilo nagusiaren barruko kaxoien eta nagusiaren baten bideoskopioa duen ikuskapena.

EUSKALERRIA IRRATIAzale hori:

FM 98.3ko zein euskalerriairratia.eus webguneko edukiak musu truk entzun, irakur eta ikus ditzakezu.

Zuretzako eskari bat dugu: posible baduzu, lagun gaitzazu gero eta eduki gehiago eta hobeak sortzen, Iruñerriko euskaldun ororen eskura jartzeko.

Izan ere, zenbat eta komunitate handiagoa, orduan eta proiektu komunikatibo eraginkorragoa.


Bazkidetu zaitez!