Pio XII.aren eta Armadaren etorbideen bidegurutzean biribilgune bat eraikitzea aztertuko du udalak

Euskalerria Irratia 2019ko urr. 17a, 18:46

Mugikortasun Batzordearen bileran eman dute udal ekimen berri honen berri.

Pio XII.aren eta Armadaren etorbideetako bidegurutzean biribilgune bat eraikitzea baloratzeko azterketa bat enkargatuko du Iruñeko Udalak. Gaur goizean egindako Mugikortasun Batzordearen bileran eman dute udal ekimen berri honen berri. Une honetan, hainbat gurutze semaforikok arautzen dute espazioa, ibilgailuak norabide desberdinetan biratzea ahalbidetzen dutenak.

Fermin Alonso Proiektu Estrategiko, Mugikortasun eta Iraunkortasun zinegotziak ere batzarrean azaldu duenez, Peatoiaren eta Bizikletaren Behatokia deituko dute berriro.

Iruñeko Udalak sustatutako kontsulta-foro hori 2013ko azaroan eratu zen, bizikletak hirian garraiobide gisa duen egoera aztertzeko eta aztertzeko asmoz, hainbat alderditan, hala nola erabiltzaile-kopuruan, dagoen bizikleta-bideen sarean, aparkalekuetan edo segurtasunean. 

Bertako kide dira udal ordezkariak eta txirrindulari taldeetako kideak. 2017ko martxoan, Hirigintza Batzordeak aho batez onartu zuen adierazpen bat, deialdia egiteari utzi zitzaion kontsulta-organo hori deitzeko eskatzen zuena. Era berean, Mugikortasun Batzordean proposamen bat aurkeztu dute, Pio XII.etik gertu dauden aparkalekuetako poltsen aparkaleku arautuen eremuak gorri-berdeak izatetik urdinak izatera pasa daitezen.

Etorbide horri dagokionez, bizikleten eta ibilgailuen arteko espazioa bereizteko elementu berrien diseinua ere erakutsi da. Triangelu-formakoak dira, eta dauden bide-bereizgailuek baino babes handiagoa eskaintzen diete txirrindulariei; izan ere, ibilgailuen aldea altuagoa dute, eta horrela ezin dira igaro.

Beste gai bat ere jorratu da: mugikortasun Ordenantzaren salbuespen-irizpide batzuk ezartzea Beloso, Labrit eta San Jorge eta San Juan herrien arteko Nafarroa etorbidean, segurtasun-arrazoiak direla eta, pertsona helduek gidatutako bizikletak espaloitik zirkulatu ahal izateko.

Horren harira, Beloson jarriko litzatekeen seinale berri bat erakutsi dute: txirrindulariei gogoraraziko litzaieke lehentasuna oinezkoek dutela, eta arreta jarri eta segurtasun tartea gorde behar dutela haien ondoan doazenean. Azkenik, azaroaren lehen astean egitekoa den Mugikortasun Batzordean Labriteko bidegorria jorratuko dutela erabaki dute.

46.000 euroko inbertsioa, 'Iruña, 30 hiria' seinaleak aldatzeko

Bileraren lehen puntuan, 'Bideen hierarkizazioa. Ciudad 30 'Zirkulazio Erregelamendu Orokorrean aurreikusitako aldaketak gehienezko abiadura orduko 30 kilometrora jaistea dakarrela azaldu dute, noranzko bakoitzeko errei bakarreko bideetan.

Iruñeak 666 bide ditu, eta Mugikortasun Ordenantza berria indarrean sartu ondoren, 267 kale izatetik (% 40) 417 izatera igaro da (% 63). Osasunaren Mundu Erakundearen arabera, harrapaketa baten ondorioz hiltzeko arriskua bost aldiz murrizten da talka orduko 30 kilometrora gertatzen bada, orduko 50 kilometrora izan beharrean. Zauritu larriak, nitrogeno dioxido mailak %10 eta %15 artean murrizten dira, baita zarata ere. Iruñean, iaz, 138 pertsona hil eta 38 larri zauritu ziren.

Mugikortasun Batzordean emandako beste datu bat izan da abiadura mugatzeko seinale berriak eskuratzeak eta jartzeak izango duen kostua zutoinetan eta faroletan, eta galtzadetan margotzeak izango duen kostua, 46.000 euro baino gehixeago.

Era berean, Iruñeko Udalak oinezkoen pasabideei buruz eskatu duen auditoretza ere azaldu da. Horren arabera, 1.566 pasabidek ez dute Mugikortasuneko Ordenantza berria betetzen, ez baitituzte aldez aurretik libre zeuden 5 metroak, arauak ezartzen duen bezala.

Auditoriaren emaitzen arabera, Iruñean dauden 2.609 oinezkoen pasabideetatik, horietatik% 60k espazio horretan elementuak dituzte, pasabideak zeharkatzen ari diren gidariek duten ikusmena zailtzen dutenak.

Gai-zerrendako hirugarren eta azken puntuak 'hiriko hainbat auzotan planifikatutako proiektuak eta esku-hartzeak' aipatzen zituen. Maria Auxiliadora kaleko korridore jasangarriari heldu zaio, eta bertatik lizitatuko dira obrak urtea amaitu baino lehen. Bizikletentzako ardatz bat sortu nahi da, auzoa ekialdetik mendebaldera zeharkatuko duena, oinezkoentzako egonaldi- eta bizikidetza-eremuak sortuko dituena, espazio publikoa hobetzeko eta auzoa biziberritzeko eta ibilgailuen trafikoa eta aparkalekuak murrizteko. Puntu honetan aurkeztutako bigarren proiektua San Jurgiko korridore iraunkorrarena izan da, Doctor Juaristi, Doctor Labayen eta Doctor José Alfo kaleen inguruan.

EUSKALERRIA IRRATIAzale hori:

FM 98.3ko zein euskalerriairratia.eus webguneko edukiak musu truk entzun, irakur eta ikus ditzakezu.

Zuretzako eskari bat dugu: posible baduzu, lagun gaitzazu gero eta eduki gehiago eta hobeak sortzen, Iruñerriko euskaldun ororen eskura jartzeko.

Izan ere, zenbat eta komunitate handiagoa, orduan eta proiektu komunikatibo eraginkorragoa.


Bazkidetu zaitez!